3.02.2011

En ny fåtölj, pärlhyacinter och engelska klassiker.




Som sagt förra veckan var det bokrea. Dessa fick följa med hem tillsammans med en del andra böcker som jag helt enkelt inte kunde motstå. När jag läste engelska på Universitet i höstas så läste jag en hel drös böcker på engelska, allt från science fiction från 30-talet till amerikansk politik. När suget efter att sluka något på engelska slår till så är det bara att välja och vraka direkt från bokhyllan. Boken i mitten har jag redan läst för längesedan men jag tänkte att eftersom jag aldrig verkar tröttna på titta på filmen eller att lyssna på musiken till filmen så borde jag kanske ta att läsa den en gång till.

Fåtöljen fyndade jag för en femtiolapp härom veckan och står precis vid min franska balkong. När våren är här på riktigt ska jag nog sätta på mig min tjockaste kofta, vira en halsduk runt halsen, dra fram fåtöljen, låta solen blända mig i ögonen och läsa ett par kapitel tills det blir för kallt för växterna i rummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar